NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Gdzie szukać potencjalnych kontrahentów?

Gdzie szukać potencjalnych kontrahentów?

Zyski na firmowym koncie pojawią się wówczas, gdy zdobędzie ona kontrahentów. Niestety, ich poszukiwanie nie jest wcale sprawą prostą. Gdzie szukać pierwszych klientów, by firma mogła powoli zacząć się rozwijać?

Na prowadzenie firmy składa się konieczność wykonywania wielu czynności, ale poszukiwanie klientów czy kontrahentów jest jedną z najważniejszych. To, jak będą wyglądały poszukiwania przyszłych klientów, w dużej mierze zależy od tego, w jakiej branży firma działa. Jeżeli jest to hurtownia, to jej klientami naturalnie będą punkty handlowo-usługowe. Gdy mowa o sklepie lub firmie usługowej, klientów trzeba szukać wśród osób fizycznych.


Po pierwsze: znajomi i media społecznościowe

Początkująca firma nie ma wielu możliwości, bo najczęściej jej budżet nie pozwala na efektywną reklamę. Z tego względu warto rozpocząć od zainteresowania działalnością firmy swoich znajomych i rodziny. W ten sposób przedsiębiorca może zdobyć pierwsze zlecenia, które pozwolą mu również na otrzymanie referencji.

Szczególne znaczenie w promocji nowego biznesu mają współcześnie media społecznościowe. O nowym klubie czy sklepie internetowym warto poinformować znajomych i poprosić, by i oni przekazali taką informacje swoim znajomym. Dzięki takiemu „szeptanemu” marketingowi firma może zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów.


Strona internetowa – rzecz niezbędna?

Zakład fryzjerski, zakład naprawy obuwia, sklep z zabawkami… Niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu warto dać się poznać potencjalnym klientom. Postawienie na stronę internetową jest świetnym rozwiązaniem, bo współcześnie większość osób informacji o usługach i produktach – również w najbliższej okolicy – poszukuje właśnie w sieci.

Strona internetowa nie musi być przy tym rozbudowana. To, w jakim kształcie znajdzie się ona w sieci powinno zależeć wyłącznie od zasięgu działania firmy. Sprzedaż internetowa – funkcjonująca obok tradycyjnych kanałów – pozwala zwiększyć zarobki. W przypadku punktów usługowych takie rozwiązanie się nie sprawdza, zatem w zupełności wystarczy im strona będąca wizytówką.


I na ulicy spotkasz klienta!

Trudno wyobrazić sobie, by przedsiębiorca mógł nie doceniać tłumów ludzi, którzy każdego dnia wychodzą z domów. Wiele osób wciąż jest poza zasięgiem reklamy prasowej, radiowej, telewizyjnej czy nawet internetowej. Skoro tak, warto pomyśleć o alternatywnym rozwiązaniu w postaci ulotek. Projekt graficzny, podobnie jak druk takich materiałów, to pewien koszt, ale powinien on szybko się zwrócić. Najważniejsze jednak by ulotki były wykonane przez profesjonalistę i przyciągały wzrok. Dzięki temu potencjalni klienci powinni zainteresować się ich treścią.


A może ogłoszenia lokalne?

Jeżeli firma działa wyłącznie lokalnie, dobrym rozwiązaniem może być skorzystanie z lokalnych ogłoszeń. Takie pozwalają na przedstawienie oferty i – co ważne – nie są kosztowne. Jest to kolejny pomysł, jak niskim kosztem wypromować firmę i sprawić, że codziennie jej progi będą przekraczać kolejni klienci zainteresowani towarami lub usługami.

Poszukiwanie klientów jest zajęciem czasochłonnym. Ponieważ nie wszystkie sposoby muszą się sprawdzać w przypadku każdej z firm, najlepszym rozwiązaniem jest wypróbowanie przynajmniej kilku metod na to, by pozyskać nowych klientów.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca-sosnowiec.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Sosnowiec (0)
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017